Szkolenia

Zachęcamy do zapoznania się z tematami prowadzonych przez nas szkoleń

Tematy szkoleń

NEUROBIOLOGIA WCZESNEGO DZIECIŃSTWA    

Szkolenie obejmuje zagadnienia związane z szeroko rozumianym wpływem biologicznego podłoża na rozwój we wczesnych etapach życia. Jednym z kluczowych zagadnień jest powstawanie i skalowanie mechanizmów lustrzanych oraz oparty o nie rozwój empatii i kompetencji językowych. Wysoka neuroplastyczność mózgów małych dzieci powoduje, że ich potrzeby i możliwości są wyjątkowe.

STEREOTYP „TWARDEGO WYCHOWANIA” A KONSEKWENCJE W ROZOJU KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH. (Marek Kaczmarzyk, Dawid Mędrala)

W nowoczesnym świecie zabiegani opiekunowie idąc na skróty stosują czasem stereotypowe podejście do wielu aspektów wychowania. Szczególnym przypadkiem są reakcje na zabarwionych emocjonalnie zachowania dzieci związane z płcią. Spojrzenie z perspektywy neurorozwojowej wyjaśnia jak bardzo doświadczanie emocji u dzieci i przyzwolenie (lub jego brak) na określone zachowania w tym czasie, wpływają na możliwości wyrażania stanów emocjonalnych w późniejszym czasie.

BIOLOGIA KONFLIKTU Z NASTOLATKIEM. DLACZEGO TAK TRUDNO ZROZUMIEĆ WŁASNE DZIECKO?

Powszechne, zarówno w domach jak i w szkołach, problemy z nastolatkami przypisujemy najczęściej ich rodzicielskim błędom albo po prostu ich złośliwości samych nastolatków. Odkrycia neurobiologów wyjaśniają jednak, że część tych zjawisk to obiektywne następstwo naturalnych zmian w strukturze mózgu młodych ludzi. Wiedza zdobyta w czasie szkolenia pozwoli łatwiej znieść to co tak bardzo trudne, a nieuniknione.

LUSTRA W NASZYCH GŁOWACH CZYLI O TYM DLACZEGO LUBIMY POGODNYCH LUDZI?

Uśmiech, który widzimy na czyjejś twarzy, wywołuje przyjemność. Widząc człowieka trzymającego młotek i obraz w ciężkiej ramie, wiemy jaki będzie jego kolejny ruch. Jest tak ponieważ nasze mózgi odtwarzają w sobie stany, które widzimy u innych. Robią to wykorzystując tzw. mechanizmy lustrzane. To dzięki nim udziela się uczniom zaangażowanie nauczyciela a nauczycielowi atmosfera klasy. Znajomość działania tych mechanizmów pozwala spojrzeć na edukację z nowej fascynującej perspektywy.  

DLACZEGO NASZE MÓZGI NIE LUBIĄ CHODZIĆ DO SZKOŁY? STRES, OCENA I EGZAMIN W STANIE ZAGROŻENIA

Ciekawość i skłonność do nauki jest gatunkowo specyficzną cechą człowieka. Nasza aktywność poznawcza łączy się jednak w nieunikniony sposób z ryzykiem, dlatego nasze mózgi wciąż poszukują równowagi. Szkoła jest miejscem gwałtownych starć pomiędzy działaniem układu nagrody (motywacja) oraz systemem prowadzącym do unikania i ucieczki (układ kary). W czasie szkolenia wyjaśnimy także, czym jest stres i jak wpływa na mózgi uczniów?

CO Z TĄ PAMIĘCIĄ? RODZAJE I NEUROBIOLOGICZNE PODŁOŻE ZAPAMIĘTYWANIA

Dlaczego tak łatwo zapominamy o drobiazgach? Dlaczego uczniowie tak często tracą to czego się nauczą? Wiele z tego co nas w tym kontekście niepokoi, okazuje się częścią samego procesu zapamiętywania. Znajomość praw rządzących działaniem pamięci może nas ustrzec nie tylko przed błędami w jej użytkowaniu, ale także pozwoli unikać stawiania sobie celów, których nie można osiągnąć.

GENY CZY ŚRODOWISKO? O ZNACZENIU ODZIEDZICZALNOŚCI W KSZTAŁTOWANIU LUDZKICH KOMPETENCJI.

Myśl o tym, że złożone ludzkie kompetencje mają genetyczne korzenie jest często odpychana z obawy przed widmem genetycznego determinizmu. Najnowsze osiągnięcia genetyki populacyjnej potwierdzają jednak raczej ludzką wyjątkowość i niepowtarzalność możliwości jakie ma każdy z nas. Genetyka populacyjne ogranicza znaczenie normy i pozwala docenić indywidualne predyspozycje.

O TRAUMIE I JEJ KONSEKWENCJACH W ŚRODOWISKU WYCHOWAWCZYM.

Ogromna presja z jaką można się dzisiaj spotkać w środowisku edukacyjnym, powoduje w mózgach młodych ludzi fizjologiczne, a nawet anatomiczne zmiany, które mają swoje konsekwencje w ich psychice. Warto poznać ich przyczyny i skutki jakie mogą wywołać w późniejszych etapach życia. Szkolenie zapewnia podstawową wiedzę z zakresu neurotraumatologii wieku szkolnego.

SZKOŁA MEMÓW. STATYSTYCZNY CHARAKTER WYCHOWANIA I MEMETYCZNY AUTORYTET NAUCZYCIELA.

Memetyka pozwala spojrzeć w interesujący sposób na ewolucję kultur i edukację. Z jej perspektywy wychowanie jest procesem doboru kompetencji korzystnych w przyszłym życiu naszych wychowanków. Decydując o rodzaju  i jakości przekazywanych treści, decydujemy o tym czy tworzymy umysły samodzielne czy uzależnione od swoich opiekunów. Memetyczna perspektywa wyjaśnia także wiele cech jakie wykazują nauczycielskie i rodzicielskie autorytety.

CAŁODNIOWE SPOTKANIE SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ Z TEMATYKĄ DOTYCZĄCĄ WASZYCH MÓZGÓW

Poważnym problemem dla szkoły jest to, że zjawiska tam zachodzące wyjaśniamy niezależnie. Rodzice, nauczyciele, dzieci, każdy wie swoje i zamyka się w granicach swojej wizji. Wiedza o rozwoju i działaniu mózgu pozwala zrozumieć, znaczną część naszych kłopotów, jakie mamy z komunikacją, zrozumieniem, motywacją czy frustracją. Spotykając się z grupami Młodzieży, Radą Pedagogiczną oraz z Rodzicami uczniów, staramy się odpowiedzieć na stawiane przez nich wszystkich, chociaż w rożny sposób, pytania:
– Dlaczego pomimo tego, że się staram, nie zawsze jestem w stanie sprostać wymaganiom i dlaczego mnie to tak irytuje?       
– Jak się z nimi dogadać? Czy to naprawdę jest niemożliwe?                      
– Gdzie popełniłem błąd? Czy wszystkie nastolatki są takie straszne, czy to tylko nasza rodzina?       
Choć trudno w to uwierzyć na te i wiele innych pytań można odpowiedzieć poznając zmiany w budowie i działaniu układu nerwowego, jakie zachodzą na różnych etapach naszego życia.

Opinie o naszych szkoleniach

Sprawdź prawdziwe opinie naszych Klientów i zobacz co sądzą o naszych szkoleniach

//Miejsce na opinię klienta

Klient1

//Miejsce na opinię klienta

Klient2

//Miejsce na opinię klienta

Klient3

//Miejsce na opinię klienta

Klient4

Zainteresowany szkoleniami?

Przejdź do zakładki aby skontaktować się z nami w celu umówienia szkolenia

Koszyk
Scroll to Top
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.