Szkolenia
Zachęcamy do zapoznania się z tematami prowadzonych przez nas szkoleń
Tematy szkoleń

NEUROBIOLOGIA WCZESNEGO DZIECIŃSTWA
Szkolenie obejmuje zagadnienia związane z szeroko rozumianym wpływem biologicznego podłoża na rozwój we wczesnych etapach życia. Jednym z kluczowych zagadnień jest powstawanie i skalowanie mechanizmów lustrzanych oraz oparty o nie rozwój empatii i kompetencji językowych. Wysoka neuroplastyczność mózgów małych dzieci powoduje, że ich potrzeby i możliwości są wyjątkowe.

STEREOTYP „TWARDEGO WYCHOWANIA” A KONSEKWENCJE W ROZOJU KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH. (Marek Kaczmarzyk, Dawid Mędrala)
W nowoczesnym świecie zabiegani opiekunowie idąc na skróty stosują czasem stereotypowe podejście do wielu aspektów wychowania. Szczególnym przypadkiem są reakcje na zabarwionych emocjonalnie zachowania dzieci związane z płcią. Spojrzenie z perspektywy neurorozwojowej wyjaśnia jak bardzo doświadczanie emocji u dzieci i przyzwolenie (lub jego brak) na określone zachowania w tym czasie, wpływają na możliwości wyrażania stanów emocjonalnych w późniejszym czasie.

BIOLOGIA KONFLIKTU Z NASTOLATKIEM. DLACZEGO TAK TRUDNO ZROZUMIEĆ WŁASNE DZIECKO?
Powszechne, zarówno w domach jak i w szkołach, problemy z nastolatkami przypisujemy najczęściej ich rodzicielskim błędom albo po prostu ich złośliwości samych nastolatków. Odkrycia neurobiologów wyjaśniają jednak, że część tych zjawisk to obiektywne następstwo naturalnych zmian w strukturze mózgu młodych ludzi. Wiedza zdobyta w czasie szkolenia pozwoli łatwiej znieść to co tak bardzo trudne, a nieuniknione.

LUSTRA W NASZYCH GŁOWACH CZYLI O TYM DLACZEGO LUBIMY POGODNYCH LUDZI?
Uśmiech, który widzimy na czyjejś twarzy, wywołuje przyjemność. Widząc człowieka trzymającego młotek i obraz w ciężkiej ramie, wiemy jaki będzie jego kolejny ruch. Jest tak ponieważ nasze mózgi odtwarzają w sobie stany, które widzimy u innych. Robią to wykorzystując tzw. mechanizmy lustrzane. To dzięki nim udziela się uczniom zaangażowanie nauczyciela a nauczycielowi atmosfera klasy. Znajomość działania tych mechanizmów pozwala spojrzeć na edukację z nowej fascynującej perspektywy.

DLACZEGO NASZE MÓZGI NIE LUBIĄ CHODZIĆ DO SZKOŁY? STRES, OCENA I EGZAMIN W STANIE ZAGROŻENIA
Ciekawość i skłonność do nauki jest gatunkowo specyficzną cechą człowieka. Nasza aktywność poznawcza łączy się jednak w nieunikniony sposób z ryzykiem, dlatego nasze mózgi wciąż poszukują równowagi. Szkoła jest miejscem gwałtownych starć pomiędzy działaniem układu nagrody (motywacja) oraz systemem prowadzącym do unikania i ucieczki (układ kary). W czasie szkolenia wyjaśnimy także, czym jest stres i jak wpływa na mózgi uczniów?

CO Z TĄ PAMIĘCIĄ? RODZAJE I NEUROBIOLOGICZNE PODŁOŻE ZAPAMIĘTYWANIA
Dlaczego tak łatwo zapominamy o drobiazgach? Dlaczego uczniowie tak często tracą to czego się nauczą? Wiele z tego co nas w tym kontekście niepokoi, okazuje się częścią samego procesu zapamiętywania. Znajomość praw rządzących działaniem pamięci może nas ustrzec nie tylko przed błędami w jej użytkowaniu, ale także pozwoli unikać stawiania sobie celów, których nie można osiągnąć.

GENY CZY ŚRODOWISKO? O ZNACZENIU ODZIEDZICZALNOŚCI W KSZTAŁTOWANIU LUDZKICH KOMPETENCJI.
Myśl o tym, że złożone ludzkie kompetencje mają genetyczne korzenie jest często odpychana z obawy przed widmem genetycznego determinizmu. Najnowsze osiągnięcia genetyki populacyjnej potwierdzają jednak raczej ludzką wyjątkowość i niepowtarzalność możliwości jakie ma każdy z nas. Genetyka populacyjne ogranicza znaczenie normy i pozwala docenić indywidualne predyspozycje.

O TRAUMIE I JEJ KONSEKWENCJACH W ŚRODOWISKU WYCHOWAWCZYM.
Ogromna presja z jaką można się dzisiaj spotkać w środowisku edukacyjnym, powoduje w mózgach młodych ludzi fizjologiczne, a nawet anatomiczne zmiany, które mają swoje konsekwencje w ich psychice. Warto poznać ich przyczyny i skutki jakie mogą wywołać w późniejszych etapach życia. Szkolenie zapewnia podstawową wiedzę z zakresu neurotraumatologii wieku szkolnego.

SZKOŁA MEMÓW. STATYSTYCZNY CHARAKTER WYCHOWANIA I MEMETYCZNY AUTORYTET NAUCZYCIELA.
Memetyka pozwala spojrzeć w interesujący sposób na ewolucję kultur i edukację. Z jej perspektywy wychowanie jest procesem doboru kompetencji korzystnych w przyszłym życiu naszych wychowanków. Decydując o rodzaju i jakości przekazywanych treści, decydujemy o tym czy tworzymy umysły samodzielne czy uzależnione od swoich opiekunów. Memetyczna perspektywa wyjaśnia także wiele cech jakie wykazują nauczycielskie i rodzicielskie autorytety.

CAŁODNIOWE SPOTKANIE SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ Z TEMATYKĄ DOTYCZĄCĄ WASZYCH MÓZGÓW
Poważnym problemem dla szkoły jest to, że zjawiska tam zachodzące wyjaśniamy niezależnie. Rodzice, nauczyciele, dzieci, każdy wie swoje i zamyka się w granicach swojej wizji. Wiedza o rozwoju i działaniu mózgu pozwala zrozumieć, znaczną część naszych kłopotów, jakie mamy z komunikacją, zrozumieniem, motywacją czy frustracją. Spotykając się z grupami Młodzieży, Radą Pedagogiczną oraz z Rodzicami uczniów, staramy się odpowiedzieć na stawiane przez nich wszystkich, chociaż w rożny sposób, pytania:
– Dlaczego pomimo tego, że się staram, nie zawsze jestem w stanie sprostać wymaganiom i dlaczego mnie to tak irytuje?
– Jak się z nimi dogadać? Czy to naprawdę jest niemożliwe?
– Gdzie popełniłem błąd? Czy wszystkie nastolatki są takie straszne, czy to tylko nasza rodzina?
Choć trudno w to uwierzyć na te i wiele innych pytań można odpowiedzieć poznając zmiany w budowie i działaniu układu nerwowego, jakie zachodzą na różnych etapach naszego życia.
Opinie o naszych szkoleniach
Sprawdź prawdziwe opinie naszych Klientów i zobacz co sądzą o naszych szkoleniach
//Miejsce na opinię klienta

Klient1
//Miejsce na opinię klienta

Klient2
//Miejsce na opinię klienta

Klient3
//Miejsce na opinię klienta

Klient4
Zainteresowany szkoleniami?
Przejdź do zakładki aby skontaktować się z nami w celu umówienia szkolenia